فارم‌های پرورش و تولید مادر گوشتی

فارم‌های پرورش و تولید مادر گوشتی شرکت آرتا جوجه سبلان

فارم‌های پرورش و تولید مادر گوشتی شرکت آرتا جوجه سبلان در حال حاضر شامل ۱۹ فارم قابل بهره‌برداری است و ۲ فارم نیز در مراحل پایانی آماده‌سازی برای بهره‌برداری قرار دارد. این مجموعه شامل ۲ فارم اجداد، ۳ فارم پرورش مادر، ۱۱ فارم تولید مادر و ۳ فارم گوشتی می‌باشد که ۲ فارم دیگر برای تولید مادر نیز در حال آماده‌سازی است. تمامی این فارم‌ها به جدیدترین امکانات و تجهیزات مجهز شده و با تکنولوژی روز صنعت مدیریت می‌شوند و در نقاط مختلف شهرستان اردبیل فعالیت می‌کنند.

فارم های پرورش و تولید مادر گوشتی
ظرفیت تولید در فارم‌ها

در حال حاضر، شرکت آرتا جوجه سبلان ظرفیت تولید ۵۰۰,۰۰۰ قطعه در هر دوره و به‌طور میانگین ۶,۰۰۰,۰۰۰ قطعه مرغ گوشتی در سال، ۸,۰۰۰,۰۰۰ قطعه در ماه و به‌طور کلی ۹۶,۰۰۰,۰۰۰ قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در سال را داراست که این آمار در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

نیروی کار و اشتغال در فارم‌ها

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر نیروی کار شامل آقایان و خانم‌ها به‌طور مستقیم در واحد تولید شرکت آرتا جوجه سبلان مشغول به کار هستند.

نتایج تولید و پرورش سویه‌های مختلف در فارم‌ها

واحد تولید شرکت آرتا جوجه سبلان تاکنون توانسته است سه سویه رایج و معروف کشور، یعنی راس، آربر آکرز و آرین را هم در سطح مادری و هم گوشتی به نتیجه برساند و اخیراً نیز به پرورش اجداد آرین پرداخته و در تلاش است تا بهترین عملکرد را در بین رقبا داشته باشد.

رکوردهای تولیدی در فارم‌ها

رکورد سرانه جوجه تولیدی در فارم‌های پرورش شرکت آرتا جوجه سبلان، طبق آمار و مستندات موجود، ۱۷۶ جوجه بوده و هدف‌گذاری برای رسیدن به رکورد بالای ۱۸۰ سرانه جوجه تولید در آینده انجام شده است. در حوزه مرغ گوشتی نیز به شاخص اروپایی ۴۱۰ رسیده و ضریب تبدیل مرغ گوشتی ۱.۷ با میانگین سن کشتار ۴۵ روز است.

تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد استفاده در فارم‌ها

از تجهیزات مورد استفاده در بخش‌های پرورش و تولید مادر می‌توان به سیستم توزیع دان اسپین فیدر در فارم‌های پرورش مادر و سیستم تراف و زنجیر در فارم‌های تولید مادر اشاره کرد. همچنین سیستم جمع‌آوری تخم‌مرغ از لانه تخم‌گذاری تا اتاق گرید تخم‌مرغ به صورت مکانیزه انجام می‌شود. از تمامی فارم‌های تولید توسط مدیران زبده تولید و گروه دامپزشکی به‌طور دوره‌ای بازدید می‌شود تا گله‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی به چرخه زندگی خود ادامه دهند و بهترین و بالاترین عملکرد را داشته باشند.

رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در فارم‌ها

به دلیل رعایت شرایط قرنطینه‌ای، کارخانه خوراک واحدهای مادر و گوشتی از هم جدا بوده و توزیع دان به هر یک از فارم‌های اجداد، مادر و گوشتی با رعایت تمام موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام می‌پذیرد. واحد تولید شرکت آرتا جوجه سبلان در سال ۱۴۰۳ برنامه دارد تا تخم‌مرغ‌های شرکت را در جوجه‌کشی اختصاصی که در دست آماده‌سازی است، خوابانده و این جوجه‌کشی با ظرفیت تولید ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ جوجه یک‌روزه گوشتی در سال و با به‌روزترین امکانات و تجهیزات دنیا طراحی شده است.