تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه شرکت آرتا جوجه سبلان

واحد تحقیق و توسعه (R & D) یکی از ارکان اصلی در هر سازمان به حساب می‌آید و فعالیت‌های این واحد ارتباط تنگاتنگی با نوآوری دارد. تحقیق و پژوهش ابزار قدرتمندی است که سازمان‌ها با تکیه بر آن قادر خواهند بود رشد و گسترش کسب و کار خویش در آینده را تضمین نمایند.

واحد مهندسی تولید، تحقیق و توسعه شرکت آرتا جوجه سبلان از مهرماه 1401 فعالیت خود را آغاز کرده است اهم فعالیت این واحد مطالعه در زمینه پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی ، پرورش جوجه گوشتی و همچنین بررسی مطالعاتی و تست روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا قبل از اجرای عملی در سطح وسیع در فارم های این شرکت می باشد.

تحقیق ‌و توسعه یکی از مراحل اولیه در توسعه‌ی یک محصول، فرآیند یا خدمت جدید و یا ارتقای نسخه‌ای موجود از آن‌هاست. آزمایش و نوآوری نیز اغلب در این مرحله متداول است که البته همراه با ریسک صورت می‌گیرد. چرخه‌ی تحقیق ‌و توسعه اغلب با ایده و نظریه‌پردازی آغاز و به تحقیق، اکتشاف، طراحی و توسعه ختم می‌شود.

تحقیق و توسعه

دو نوع اصلی پژوهش در فرآیند تحقیق‌ و توسعه وجود دارد؛ پژوهش بنیادی و پژوهش کاربردی.

پژوهش بنیادی (Basic Research) :

تماماً درمورد کسب دانش و استفاده از آن برای فراهم آوردن درک و بینشی است که کسب‌ وکارها بتوانند از آن بهره ببرند. این دانش می‌تواند پایه و اساس پروژه‌های تحقیق ‌و توسعه‌ی آینده و حامی تصمیم‌های تجاری راهبردی باشد.

پژوهش کاربردی (Applied Research) :

این نوع پژوهش اغلب در پی دست‌یابی به هدفی خاص است. این هدف می‌تواند استفاده از یک فناوری جدید، ورود به بازاری جدید، ارتقاء امنیت یا کاهش هزینه در سازمان باشد. پژوهش کاربردی اغلب همان چیزی است که به مرحله‌ی توسعه منتهی می‌شود.

تحقیق‌ و توسعه برای کسب‌ وکارها مهم است. به این علت که دانش و شناختی اثرگذار فراهم می‌کند و منجر به بهبود فرآیندهای موجود می‌شود که می‌توان در آن‌ها کارایی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داد. همچنین یکی از اهداف تحقیق و توسعه این است که به کسب ‌وکارها اجازه دهد محصولات و خدمات جدیدی را توسعه دهند و بتوانند در بازارهای رقابتی باقی بمانند و موفق شوند. به طور خلاصه فعالیت های این واحد در راستای کاهش هزینه‌ها،  افزایش کیفیت محصولات تولیدی ، اصلاح فرآیندهای تولید، تولید محصولات جدید، بهبود خدمات می باشد.

با توجه به اینکه ماهیت امورات واحد تحقیق و توسعه، جنبه تحقیقاتی و علمی دارد در کنار آن واحد آزمایشگاه دامپزشکی و آنالیز خوراک با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته تکمیل تر شده است.